مقالات

انواع تلویزیون ها شهری

تلویزیون شهری یک نمایشگر بزرگ هوشمند است که متشکل از دیود های نورانی (LED) است. کاربرد تلویزیون شهری هوشمند اغلب در فضای بیرون از سالن است. تلویزیون های شهری در سردر سازمانهای دولتی، میادین شهر، مجتمع های تجاری شهری، دانشگاه ها، پارک ها و غیره استفاده می شوند.

تلویزیون شهری

یک تلویزیون شهری باید دارای چند ویژگی مهم و اصلی باشد

۱) ضد آب باشد تا در صورت بارش باران یا شستشوی دوره ای تلویزیون آسیب نبیند.

۲) ضد ضربه باشد تا در مقابل برخورد اجسام در مکان های مختلف مقاوم باشد.

۳) در نور مستقیم آفتاب به راحتی دیده شود .

۴) بتوان هر چه که نیاز است براحتی روی آن نمایش داد

۵)ورودی های تلویزیون شهر باید دارای پورت های HDMA و USB و ویدیو باشد تا بتوان برنامه های زنده را به خوبی و بدون مکث نمایش داد.

۶) از قطعات اولیه با کیفیت و از برند های دارای استاندارد و معروف دنیا ساخته شده باشد

۷) خدمات پس از فروشبدون قید و شرط داشته باشد

۸) به دلیل گران قیمت بودن تلویزیون شهری فروشنده لازم است روش های متنوعی برای فروش داشته باشد

۹) یکی از بهترین روش ها جهت جلوگیری از خراب شدن تلویزیون های شهری سرویس های دوره ای می باشد.

۱۰) دارای فونداسیون و پایه با تایید سازمان نظام مهندسی باشد.

۱۱) دارای طرح ومدل های زیبا و جذاب باشد.

 

خرید انواع تلویزیون شهری

خرید و اجاره تلویزیون شهری همواره یکی از دغدغه‌های مشتریان این محصول در سال‌های اخیر بوده است. به همین دلیل نهایت توان خود را جهت هر چه بهتر عملی کردن خواسته‌های مشتریان در این زمینه به کار بسته ایم.

از این جمله می‌توان به واردات قطعات با کیفیت با ساعات کار طولانی مطابق با استانداردهای جهانی به صورت کاملا انحصاری و بدون واسطه اشاره کرد. همچنین به توازن رساندن قیمت قطعات ارائه شده جهت رفاه مشتریان (با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز در کشور) و ارائه مشاوره‌های تخصصی فنی همراه با پشتیبانی از صفر تا صد از دیگر خدمات ما میباشد.

مرکز خرید تلویزیون شهری پایالایت با بهترین و به صرفه ترین قیمت تلویزیون شهری این امکان را به شما می دهد که همکاران گرامی می توانند، قطعات لازم جهت تلویزیون شهری، ساخت سازه تلویزیون شهری، تابلو های روان را بدون واسطه خریداری نمایند قیمت قطعات تلویزیون شهری ما در نوع خود بی نظیر است.

 

تبلیغات بصری با تلویزیون شهری

در واقع هدف اصلی تبلیغات شهری، بهبود سطح آگاهی در تبلیغات آموزشی و همچنین بالا بردن قدرت انتخاب مردم در تبلیغات تجاری است. این روش تبلیغات یکی از روش های تبلیغاتی پذیرفته شده در سراسر دنیا به شمار می رود زیرا دارای زیبایی، قدرت جذب مخاطب و تنوع بالا می باشد.

با پیشرفت شیوه های تبلیغاتی، تابلوهای کوچک به مرور جای خود را به بیلبوردهای بزرگ داده اند و امروزه تلویزیون های شهری برای تبلیغ کالاها، به شهر های بزرگ و کوچک وارد شده اند و به همین دلیل فروش تلویزیون شهری رونق مضاعف گرفته است.

تبلیغات محیطی یکی از روش های قدیمی تبلیغاتی می باشد. استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی، کاربرد زیادی دارد.

تبلیغات محیطی شامل عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در میدان دید بیننده است می باشد. بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو و اتوبوس ها و … نمونه هایی از تبلیغات محیطی بشمار می روند.

یکی از مزیت های تبلیغات محیطی که باعث برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی شده است، ناگریز بودن مخاطب به دیدن تبلیغات محیطی است؛ چرا که بیننده نمی تواند چشم خود را بر روی رنگ ها و طرح های محیط اطراف خود ببندد.

می توان در تعریف محتوایی این رسانه این گونه گفت: رسانه تبلیغات محیطی اطلاعات و آگاهی مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول یا خدمت جدید به بازار برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.


پارامترهای مهم در انتخاب تلویزیون شهری

ساختار پیکسلی تلویزیون شهری
تلویزیون های شهری از نظر نوع ساختار پیکسلی به دو دسته کلی تقسیم می شوند، RGB و ۲RGB . هر پیکسل از تلویزیون شهری در نوع RGB، از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی ساخته شده است. اما در تلویزیون های ۲RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی ساخته شده است .

ساختار پیکسلی تلویزیون شهری

در شرایط خاص نوع ۲RGB می تواند بین دو پیکسل واقعی موجود در تصویر ، یک پیکسل مجازی به وجود آورد و کیفیت تصویر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد .

هر یک از پیکسل ها در یک ماژول تلویزیون شهری فاصله مشخصی با پیکسل های مجاور خود دارند .

به همین علت ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوتبه وجود آمده تا تلویزیون های شهری کیفیت های متفاوت داشته باشند.

 

تابلو روان دات پیچ

دات پیچ یا تراکم پیکسلی تلویزیون شهری
دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال۱۰ P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور۱۰mm است.

 

کاربرد تلویزیون شهری

نوع کاربرد تلویزیون شهری
تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم می شوند. Outdoor و Indoor . تلویزیون های Outdoor کاملا ضد آب و تا حدودی هم ضد ضربه هستند و نیز به دلیل وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل،تصاویر را در نور آفتاب به آسانی نمایش می دهند .

این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مثل بزرگراه ها ، چهار راه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و … کابرد دارند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در بیشتر وقت ها فاقد آفتاب گیر هستند و کاربردشان بیشتر در فضاهای بسته مثل استادیوم های ورزشی، تالارها ، سالن فرودگاه ها ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن مترو و استودیو ها است.

 

تلویزیون شهری آفلاین

نحوه راه اندازی تلویزیون های شهری
تلویزیون های شهری از نظر نحوه راه اندازی نیز به دو دسته Online و Offline تقسیم می شوند. در نوع آنلاین برای راه اندازی تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود. از این مدل بیشتر برای ساخت تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ استفاده می شود. در این نوع از تلویزیون شهری به نحوی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را بازی می کند و برای نمایش فیلم و تصاویر، کامپیوتر باید به طور مداوم روشن بماند.

در نوع آفلاین برای راه اندازی تلویزیون از برد های کنترل خاصی استفاده می شود که تنها برای برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند.

 

انتخاب نوع تلویزیون شهری

۱. ابعاد تلویزیون شهری

وابسته به مقدار فضای موجود در مکان نصب نمایشگر تبلیغاتی و حداکثر فاصله بین چشم بیینده تا تلویزیون شهری است که معمولا حداکثر فاصله جهت دیدن مناسب تلویزیون شهری ضریب ده در مساحت تلویزیون شهری می باشد،برای نمونه تلویزیون شهری با مساحت ۱۲ متر مربع تا فاصله ۱۲۰ متری به خوبی دیده می‌شود و برای انتخاب ابعاد نیز بهترین حالت برای نمایش فیلم و تصویر استفاده از یکی از مضارب۳/۴ (استاندارد جهانی) و یا ۹/۱۶ (استاندارد اروپایی) می‌باشد و بهتر است طول و عرض تابلو فول کالر شما باید به یکی از این نسبت‌ها نزدیک باشد تا تصاویر به خوبی دیده شوند.

۲. دات پیچ تلویزیون شهری :

فاصله دو مرکز ثقل هر ال‌ ای دی مجاور بر حسب میلیمتر دات پیچ تلویزیون شهری نامیده می‌شود که ارتباط مستقیم با حداقل فاصله چشم بیننده تا تلویزیون شهری دارد.

به عنوان نمونه حداقل فاصله دید جهت تلویزیون شهری دات پیچ ده از فاصله ده متری می‌باشد. شایان توجه است که بهترین فاصله دید بدان معنی است که از فاصله های کمتر تصاویر با کیفیت کمتری دیده می‌شود.

 

۳. مقدار شدت نور مورد نیاز

پارامتر مورد توجه بعدی برای انتخاب تلویزیون شهری تبلیغاتی، شدت نور می‌باشد که به مقدار نور موجود در محل نصب تلویزیون شهری در ساعات مختلف استفاده بستگی دارد.

محاسبه حداکثر شدت نور تلویزیون شهری بر مبنای هر متر مربع محاسبه می‌گردد و از ۷۰۰ کاندلا به ازای هر متر مربع ( تلویزیون‌های شهری داخل سالن) آغاز شده و تا ۸۵۰۰ کاندلا به ازاء هر متر مربع (تلویزیون تبلیغاتی led خارج سالن) وجود دارد.

 

دلایل سفارش تلویزیون شهری به (شهر مهتاب)

۱- ارائه پيشنهاد و مشاوره مطمئن به تمامی مشتریان گرامی با هدف اتخاذ انتخابی مناسب و مقرون به صرفه
۲- هزینه مناسب و معقول به دلیل عدم وجود واسطه و واردات مستقیم قطعات
۳- دو الی سه سال گارانتي و ارائه ضمانت نامه معتبر و همچنین تعهد نامه محضری ( در صورت تمایل ) جهت انجام خدمات گارانتی و پشتیبانی پس از خرید تلويزيون شهری
۴- آموزش صفر تا صد کلیه امور اپراتوری به مشتریان تلویزیون شهری
۵- حمل رایگان مخصوص اجاره كنندگان تلويزيون شهری موجود در تهران و کرج
۶- هزینه حمل رایگان جهت خریداران قطعات تلویزیون شهری در کل کشور ( مختص خرید های بیش از هفتاد میلیون ریال )
٧- تلاش در جهت کسب رضایت نهایی خريداران تلویزیون شهری و خریداران محترم قطعات
٨- فروش تلويزيون هاي شهری با بالاترین كيفيت تصوير ۴K
اگر به دنبال مشاوره جهت خرید انواع تلویزیون های شهری هستید با کارشناسان پایا لایت تماس حاصل نمایید

 

خرید تلویزیون شهری

تلویزیون شهری را بیشتر به نام تلویزیون ال ای دی می‌شناسند به این خاطر که همه تصاویری که روی این تلویزیون بزرگ دیده می‌شود، توسط ال ای دی های کوچکی با رنگ‌های مختلفی و در فواصل متفاوت در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، نمایش داده می‌شود.

اگر قصد خرید تلویزیون شهری را دارید، مدل های متفاوتی وجود دارد که همین نکته، تصمیم را برای شما سخت می کند. مدل های مختلفی از نظر قیمت، مشخصات فنی و مکان تولید کننده وجود دارد.

مطمئن شوید که محصول مناسب را برای مکان مناسب انتخاب کنید. تلاش کنید اطلاعات و ایده های عرضه کنندگان نمایشگر LED را بدست آورید به خصوص آن هایی که در تلویزیون های شهری سرمایه گذاری کرده اند و با مردم یا موسساتی که قبلا از آن ها استفاده کرده اند مشورت کنید. نمایشگر های LED در ویژگی های مختلف برای کاربرد های مختلف تولید می شود.

سیستم های تلویزیون شهری برای تبلیغات، فروش، اطلاعات، ترافیک و غیره استفاده می شود. این سیستم ها مطابق با ساعت های کاری و محیط طراحی می شوند.

به طور مثال نمایشگر هایی که برای ترافیک استفاده می شود، ۲۰ ساعت در روز کار می کنند. اما نمایشگر هایی که برای تبلیغات استفاده می شود تنها ۱۸ ساعت در روز کار می کنند. به خاطر همین مطمئن شوید محصولی که می خرید هدف شما را برآورده می کند.

 

راه اندازی تلویزیون شهری

تلویزیون شهری فول کالر از لحاظ روش راه اندازی نیز به دو دسته تلویزیون شهری Online و تلویزیون شهری offline دسته بندی شده است. در نوع تلویزیون شهری آنلاین به منظور راه اندازی تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود . از این مدل اغلب بمنظور ساخت تلویزیون شهری با سایزهای بزرگ تر استفاده می شود .

در این نوع از تلویزیون شهری نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را ایفا میکند و برای نمایش فیلم و تصاویر ، کامپیوتر بایستی به شکل مستمر روشن بماند. هزینه طراحی و تولید تلویزیون شهری آنلاین نسبت به ابعاد و مدل مشابه آفلاین آن به مراتب بیشتر است .

در نوع آفلاین جهت بکار انداختن تلویزیون شهری از برد های کنترل خاصی استفاده می شود که فقط برای برنامه ریزی به کامپیوتر نیاز دارند و برای ادامه کار و پخش فيلم به شكل مستقل کار می کنند .

هزینه تمام شده تلویزیون شهری آفلاین نسبت به ابعاد و مدل مشابه آنلاین به مراتب کمتر و ساخت آن ها آسانتر میباشد.

 

سوالات متداول در مورد تلویزیون شهری


تلویزیون شهری چیست؟

تلویزیون شهری (Urban Tv) را می‌توان صفحه نمایشگرهای غول‌پیکری توصیف کرد که از صنعت مدرن الکترونیک و تکنولوژی Led‌های نوری به‌خوبی بهره گرفته و از ماژول‌های چیده‌شده در کنار یکدیگر قدرت می‌گیرد.

 

چرا یک تلویزیون شهری را انتخاب کنیم ؟

اکار آمد بودن برخی ابزارهای تبلیغاتی که تکنولوژی غیر قابل ارتقاء دارند و هزینه‌های بالای تعویض در مناسبت‌های گوناگون، یکی از دلایل مهم برای انتخاب است.

ابزارهایی تبلیغاتی مانند تابلوهای بنر، تابلوهای فلکسی، تابلوهای LED ثابت و تابلو نئون همگی یکبار مصرف هستند و قابلیت ساخت و طراحی مجدد را ندارند.

 

آیا شما در پایالایت تلویزیون شهری هم اجاره میدهید؟

اجاره همواره یکی از دغدغه‌های مشتریان این محصول در سال‌های اخیر بوده است. به همین دلیل نهایت توان خود را جهت هر‌چه بهتر عملی کردن خواسته‌های مشتریان در این زمینه به کار بسته ایم. از این جمله می‌توان به واردات قطعات با کیفیت با ساعات کار طولانی مطابق با استانداردهای جهانی به صورت کاملا انحصاری و بدون واسطه اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.